A Story To Remembered

Hello people . Assalamualaikum . Nama saya Tengku Nurjamiella . Hari ni hari Jumaat . Petang tadi ada latihan kawat PKBM (DARAT) . Darat ? Yeahh saya sudah memberanikan diri untuk menghitamkan muka , menyibukkan diri , mesakitkan kaki , mendegar abang kadet comand and alls ! Yuhhhu tanak jadi budak manja lagi ! Tapi - tapi petang tadi .... ....

Okay , today ada perjumpaan Darat . Actually saya tak tahu . Selalu lupa nak pandang board kat laluan tue . Mwhehe . Nasib ada bini yang bagi tahu (AZA NATASHA) . Then petang tue saya pegi . Da lha pegi awal sebab Abah ta boley hantar pukul 3.30 . Tapi saya okay je lhaa . Time pergi tue , adoihh sumbat sorang-3 . Na masuk Library , tapi Supreme (BABY) aku nehh na camapk mane ? Ta pasal-pasal hilang kenn -.- Ehh , tapi laku kee Baby aku nehh ? Haha #abaikan .


                                                                         

Time mencerminkan diri kat tangga bilik guru tuh , saya nampak kawan saya , Ain ! Fuhh punya lahh happy sampai melompat-lompat macam budak tadika . Mwhehe :) Kiteorg blah g kat Kelas . Ingat kan tade manusia . Rupa-rupa nyaa terjumpa ngan bini-bini kelas sebelah (EISYA , SHAHIRA , DINA) . Lepak situu jap . Sambil-2 sembang pasal pakwee . Haihh untung leww korang ade Balak ! haha , Aku ? Lepas PMR lahh . Peacee :D

Turun padang , Beginning kiteorg kene jemur aww kat tengah-tengah panas terik matahari jam 3 lebih-lebih something like that . Wehhh first time tau . FIRST TIME ! Rasa best gila macam bangang -.- Saya dah risau muka saya gelap , tapi ... just teruskan . Buat-buat tak kesahh . padahal kesah . Kiteorg berjemur sebab kene denda . Pasal latihan kawat petang-petang sikit je yang datang . Tapi aku datang wehh ! Ape betik aku kena sekali ? It's not fair ! Herhh -.-

The next sesion just kawat , kawat , and kawat pasal aku punya kawat macam taikk -.- Yesss mengaku . Sebab aku baru join Darat tahun ni , pengalaman tade , so paham-paham je leww . Budak manja kawat macam mana -.- Ohh please jangan imagine . Malu -.-

Seriesly peristiwa nie aku takkan lupa sampai mampuss -.- Abg kadet tue beli air . Satu plastik besar . Maybe singgit kud . Aku tak tahu air apa . Aku ingat diaorg yang na minum but u know ? kiteorg yang kena minum . Kiteorg minum ? SHARE ! Herrr kene share wehh . dengan makhluk tuhan paling seksa mane ntah . Ta sanggup ! Plus aku barisan yang belakang . So fuhh memang malang -.- Sampai turn aku Abg tue bagi air suruh minum . Ntah lha aku rasa macam . .. . macam sebak . Macam ntahh lha susa na expalain feeels aku time tue . Ntah macam mana aku rasa macam nak muntah tapi aku tahan . Time die nak suap suruh minum , Tettttttttttttttttt ***** . Aku nangis wehhh . Actually aku seorang yang susah nak menangis . I duno why .Tapi tadi aku TERmenangis pasal air yang kurang gempak uh . Ohh bila ingatkan balik time tadi , errr . . . Tak sanggup :3. Tanak sanggup , Tak akan sanggup . Tapi aku dah minum . Actually just letak dalam mulut . Seriesly dowh saya ta boleyh telan air tue . Rasa pun tanak . Depan-depan abang tue saya keluarkan balik . Like ludah . Hee tak boleh blah ! Walaupun yang aku minum tue sebenarnya air baru . Bukan plastik first yang abg tadi bagi .


Aku nangis agak-agak muka handsome cam gini ?

Or macam budak manja and kecik Like this ? Ohh also yess :D

Aww macam kakak omey ni :P

Second round ada lagi . Kene minum . Haha ! sebenarnya ta masuk dalam tekak kud -.- Then ada abang yang suruh saya minum ice . Korang tahu tak ice yang dalam air tue . lepas kite minum air kan ada tarok ice sekali . Hah yang tue lhaa . Bekas Ngekk mane yang minum aku pon tak tahu . Alhamdulillah abang tue bertimbangrasa .

K , sebenarnya saya rasa lega sikit sebab muka tak sideburn . Tapi tangan dah gelap sikid . Nampak tona kulit dulu ngan sekarang . sebab aku pakai jam . so ta nampak lha kan . haha . tangan aku terCatcat . ada garisan G-SHOCK yang agak nampak . Ohh macam orang gila aku cari losyen tadi . Haha ! Sunblock aku tadelahh . Muka aku ni tak lama rasanya sebab esok ada lagi latihan pukul 8 pagi sampai 2 petang maybe . Huh -.- Mama ! Masker pleaseeee :(


Masker putih kan muka macam gini !

HAHA ! Nie macam masker yang aku pakai dulu .

To abang kadet and member-member sume tadi . sorry kalau macam mengada . Saya tak biasa . Saya tak biasa dengan share air ramai-ramai , dah lha ta kenal . Berpanas-panas and so on . Yeahh ada spirit nak attend pagi besok . Na pakai baju merah tuhhh . Macam best je . Hwee hwee . K . gtg . Wanna sleep . Bye !
Thank youuu :*